13 juli 2018

Onsdag och avsked

Här går dagarna sin gilla gång och jag njuter verkligen av lugnet och det fina  vädret. Idag har jag "tränat" en timme genom att klippa gräsmattan på framsidan, imorgon är det dags för baksidan.

I onsdags var det som sagt dags för Steve att åka tillbaka till London, men först hann vi med att äta lunch och gå i affärer i Vasa några timmar. Min bror Magnus kom också med.

När vi kom fram till Vasa började med det viktigaste, lunch, och som vanligt på Fondis som har väldigt bra luncherbjudande. Man betalar för huvudrätten och så ingår en stor förrättsbuffet samt efterrättskaffe och kex.
 Jag valde stek med aeoli till huvudrätt, potatisen donerade jag till Steve:-)
Efter lunchen gick vi till Claes Ohlson där jag köpte ett kort som man placerar i plånboken med bankkort som förhindrar att någon kan läsa av ens bankkort och stjäla pengar.
Efter den enda shoppingen hade vi ännu tid att åka till Bocks Corner Brewery för att prova deras smörstekta gräshoppor. Steve vägrade smaka men jag och Magnus högg in. Jag har ätit gräshoppor tidigare i London men då har de varit fritterade vilket jag nog föredrar. Dessa stekta gräshoppor var fortfarande ganska mjuka, vilket kändes lite obehagligt, och benen hade en tendens att fastna mellan tänderna. Nej, fritterat ska det vara, då smakar de som chips:-)
Steve hade blivit biten av en mygga på släktträffen på måndag och på tisdag började hans högra handrygg svälla upp tills man inte ens kunde se hans vener. Han har aldrig fått en sådan här reaktion tidigare av myggbett så de måste vara extra giftiga i år. Det var det enda han fick med sig från Finland:-)
Nån som var glad när Steve äntligen kom hem var den här lilla sötnosen😻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...