3 februari 2024

Life - ett firande av den naturliga världen

I går var min kompis Anna-Kaarin och jag till kyrkan St Martin-in-the-Fields vid Trafalgar Square för en ljus- och ljudshow. Jag var på samma arrangörs show i fjol och tyckte den var fantastisk, så när jag fick reklam om den i mitt Facebook-flöde före jul så bestämde jag mig genast för att gå. 

I år hette showen Life (Liv) och man togs på en resa runt jorden, i havet och himlen för att utforska världen.

Rundturen började med en projicering på utsidan av kyrkan och byggnaden bredvid.

När man sett den gick man vidare ner till krypten som ligger under kyrkan.
Turen kulminerade sedan i själva kyrkan där man satte sig ner i en av kyrkbänkarna och såg ljusshowen som visade över hela kyrkan, med ackompanjemang av avslappnande musik. Det var väldigt vackert och rogivande. 
Efter shownen gick vi till en pub i närheten för ett par glas vin för att gå igenom allt som hänt sedan vi sågs senast. Det var en perfekt avslutning på en intensiv arbetsvecka.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...