1 februari 2024

Veckan hittills

Hej på er, hoppas veckan har varit bra hittills. Jag har haft fredagskänsla hela dagen, kanske det beror på att jag levererade ett stort projekt i dag som egentligen kunde levereras i morgon. Jag hann dock bara tänka att så skönt, nu jag inget jobb planerat för fredag, när en kund mejlade mig och frågade om jag hade kapacitet för ett projekt med deadline i morgon. Det är som om dom har det på känn att nu har jag ledig tid.😁 

Jag tog mig i alla fall tid att träna 45 minuter och sedan åt jag lunch på en restaurang i närheten. Skönt när man får äta färdiglagad mat.
Förutom jobb och träning så har det verkligen inte hänt något spännande i mitt liv den här veckan. Det har dock varit desto mer drama på skolan där Steve jobbar. Han och hans kollegor fick en ny chef för tre veckor sedan och i dag blev han uppsagd ... eller om han lämnade frivilligt. I går kom han ihop sig med skolans kvinnliga HR-person och det hade hörts väldigt höga röster från hans arbetsrum. Han hade därefter blivit hemskickad. I dag hade han besökt rektorn för hela skolan och börjat skrika och gorma även där, tror rektorn också höjt rösten. Efter det tog det inte lång tid innan IT-avdelningen hade avaktiverat alla hans jobbkonton, så han lär inte komma tillbaka. Steve har ingen aning om vad saken gällde men det kryper väl fram förr eller senare. Det är nog inte riktigt så man ska bete sig på en arbetsplats, och absolut inte när man fortfarande har prövotid.😲

Busen har satt som sin livsuppgift att tigga kattgodis. Han kan sitta och stirra på en hur länge som helst och ofta får han som han vill för det blir irriterande i längden att ha två ögon på sig.😏
Vår "rugguggla".😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...