21 januari 2010

Ännu mer visningar

Igår var vi och kollade på två hus i Earlsfield, som ligger ca 10 min med buss från oss. Tidigare under veckan hade jag försökt ringa och annullera visningen för vi tyckte att den ena bostaden som vi fick broschyr över inte hade tillräckligt stor trädgård, och de metrar som fanns var övertäckta med ett träterass eller vad det heter. Jag fattar inte vissa, när de äntligen får ett par kvadratmeter med land så täcker de över den med träplankor, sten, eller ännu värre cement!!! Hur svårt är det att klippa 2x2 meter gräs?! Den här försäljaren var dock väldigt enträgen när jag ringde och accepterade inte mina försök att annullera visningen på grund av liten trädgård, utan sa att den faktiskt är större än vad som syns på bilden. Det faktum att jag dessutom är mycket dålig på att säga nej, särskilt när någon tjatar, lede till att vi bokade om måndagens visning till onsdag. Jag fick informera en inte alltför entusiastisk Steve att nu är det så att vi får gå och se huset vare sig vi vill eller inte.

Vi mötte försäljaren utanför huset med den överbyggda trädgården, som visade sig vara precis lika liten som på bilden. Vi hade därför inte alltför stora förhoppningar om det andra stället som vi inte sett någon bild på. Vi blev dock mycket positivt överrasskade. Lägenheten visade sig vara riktigt mysig och mycket bra inredd. Det var ett viktorianskt hus med trägolv, 2 sovrum, stort vardagsrum och en mysig trädgård. Utgångspriset ligger över vår budget men vi ska dit och se den ännu en gång på lördag och sen kan vi alltid sätta ett anbud och se hur det går. Bostaden har varit på marknaden i några månader och säljarna har redan sänkt utgångspriset med 20 000 pund så det finns kanske rum för förhandlingar. Imorgon har vi en andra visning på en bostad som vi kollade på i tisdags (en etta och naturligtvis mycket billigare än tvårummaren) och sedan ett par på lördag. Efter det så hoppas jag och Steve att vi inte behöver söka mer, att vi kan ge ett anbud som godkänns. Vi har beslutat oss för att inte köpa den första som vi såg i Southfields eftersom den trots allt inte har den bästa planeringen och man hör grannarna ovanför ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...