15 januari 2010

Snart bostadsägare?

Vi vågar inte ropa hej ännu men imorgon ska vi och kolla på lägenheten i Southfields igen, den som vi satte bud på och som godkändes för typ 4 månader sedan. Nu ska jag ta digitalkameran med för att fota alla vinklar och vrår. Det verkar som om vi fortfarande får köpa den om vi vill/kan och det ser ut som om vi kan nu. Steve och den potentiella köparen lyckades komma till en överenskommelse igår. Typiskt nog blev min telefon utan ström igår just när Steve höll på att berätta att det nu handlade om endast 1 000 pund, efter en hel dag av förhandlingar med bostadsförmedlaren som mellanman, eller i det här fallet, mellankvinna. Jag fick inte reda på hur det slutligen gick förrän i morse, eftersom Steve sov när jag kom hem och jag ville inte väcka honom. När vi har kollat lägenheten ska vi träffa vår finansiella rådgivare som kommer att skicka in vår låneansökan och sen har bollen sats i rullning.

Jag ska träffa Nina på några drinkar (nästa vecka blir det detox) ikväll och då ska jag pumpa henne på lite mer information. Hon har erfarenhet av två husköp i England.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...