15 januari 2010

Putney-kvällen

Igår mötte jag då upp med Tina och Suss, vi har alla jobbat tillsammans på mitt nuvarande jobb. Jag och Tina kunde komma ifrån lite tidigare och gick på en drink till en ganska mysig pub som heter The Whistle and Flute och ligger på Putney High Street. Jag hade bokat bord till kl 7 på restaurangen och vi beslöt med Suss att hon skulle möta upp med oss på restaurangen. Jag och Tina beställde en flaska rödvin medan vi väntade och satt och pratade. Vi hade inte träffats på evigheter så det var mycket att gå igenom.

45 minuter senare och efter ett antal sms och telefonsamtal kommer Suss till restaurangen. Hon skulle inte ha varit så sen om jag inte gett henne fel instruktioner om hur hon skulle gå från East Putney metrostationen:-) Jag sa åt henne att gå till höger när hon kommer ut, när hon skulle ha tagit till vänster. Nå, det finns inget bättre än en frisk promenad för att öka aptiten;-) Jag har ganska dålig hum om var ställen ligger och printar alltid ut en karta för säkerhetsskull om jag ska till nya ställen, eller ställen jag bara besökt en gång förut. Jag måste se väldigt självsäker ut dock för nästan varje vecka kommer någon fram till mig och frågar om jag vet var det och det ligger, om tunnelbanan eller bussen stannar där och där osv.
Min fisk- och skaldjursgryta med potatismos med pesto, jättegott.
När vi ätit klart gick jag och Tina på ännu en drink, den här gången till en över 250 år gammal pub, the Spotted Horse. Den är en av mina favoriter i Putney, bra mat har de också om man känner för det. Suss kunde tyvärr inte stanna för hon bor i östra London och det kräver ett antal tågbyten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...