5 januari 2010

Finsk design

Jag har samlat på mig ganska mycket Iittala, Arabia och Kalevala under åren och det är ett fasligt släpande varje gång man varit hemma i Finland men då de är så fina:-). Jag har samlat mig trött på muminmuggar men kunde inte riktigt lämna Mumin-temat och när jag under julen såg att Iittala kommit ut med ett par jättefina muminburkar i porslin. En står nu i köket, fylld av kaffe.

Jag samlar även på denna Iittala-serie, i blått. Jag har nu lyckats få en full uppsättning av djuptallrikar, mattallrikar och desserttallrikar samt två muggar.


Till julklapp önskade jag och fick en äkta trebenad Alvar Aalto pall...säkert den dyraste pallen som finns att fås. Med den här farten kommer mitt kommande hem att vara helt inrett med finsk, eller nordisk, design men vad gör man när man inte gillar hysteriska blomstermönster och stolar med lejonfötter, typ:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...