26 januari 2010

Lite shopping

Idag på lunchen beslöt jag mig för att trotsa det kalla vädret och kolla lite i affärerna runt jobbet. Jag gick först in till Gap och naturligtvis hittade jag ett antal "nödvändiga" plagg. Jag gillar deras raka skärningar, mjuka material och naturligtvis priset, dessutom har de ofta rea. Jag kom tillbaka med två tröjor och ett par jättemjuka stretchjeans.

Steve ringde mig på eftermiddagen. Han hade ringt till bostadsförmedlaren och sagt att vi inte är så säkra på om tvårummaren i Earlsfield är för oss. Då frågade förmedlaren om vi skulle godkänna 330 000, dvs. 19 000 lägre än utropspriset? Det är ett mycket bra pris för en bostad med två sorvum och ett stort vardagsrum i ett helt bra område. Det är inte annat än att man blir lite konfunderad, finns det månne en hund begraven någonstans?!? Efter några år i England har man lärt sig att vara misstänksam om något låter för bra.

Nåväl, Inte ens Steve kunde säga emot det erbjudandet och nu kommer vi att kolla lägenheten ännu en gång imorgon:-) Jag hoppas dock att ägarna går lite längre bort än utanför ytterdörren denna gång, jag känner mig lite stressad när jag vet att de står utomhus och fryser. Nå, få se vad Steve säger efter imorgon. Jag skulle gärna slå till, dessutom tror jag inte att priset kan sjunka lägre om vi skulle vilja sälja den om några år. Här i England, och London speciellt är det mycket viktigt att beakta bostadens potentiella värdeökning innan man slår till. Man köper inte bara ett hem utan även ett investeringsobjekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...