2 februari 2010

Ett regntungt London

Gårdagen var solig och kylig, idag är det regnigt och lite varmare och så ska det förbli under de närmaste dagarna verkar det som. Suck.

Det rör på sig med vår bostadsförsäljning och -köp. Nu gäller det bara att vi får flytta in till den nya bostaden så fort som möjligt så att köparna av Steves lägenhet kan flytta in i vår. Enligt den bostadsförmedling som sålde vår så kan köparen inte tvinga ut oss i förtid eftersom de har en "svagare kedja" i och med att de hyr för tillfället. Jag vet dock inte vem som är svagare eller starkare när båda säljer/köper. Bra att veta iallafall. För övrigt så upphör jag aldrig att förundras hur folk slarvar med att försöka ge korrekt information. När vårt anbud på lägenheten godkändes skickade bostadsförmedlaren ett brev till oss och vår jurist med nödvändig information om bostaden, oss, vår jurist, bilder på bostaden osv. På de 2 ynka sidorna med text lyckades de kalla Steve för Ms (det var lite kul:-)), stava namnet på vår jurist fel och uppge besittningsrätten som "Leasehold" (arrende) när det skulle vara "Shared freehold" (delad full besittningsrätt). Hur svårt är det att få några enkla rader rätt?!

Efter gymet igår träffade jag Ivonne på en pub som heter The Distillers i Hammersmith. Vi skulle träffas halv 8 men Ivonne, som faktiskt bor i Hammersmith och till och med besökt puben tidigare, åkte för långt med bussen (hon hade inte ens behövt ta buss:-)) och blev 45 min försenad. Jag frågade om hon var på väg hem till mig:-) Som tur är hade jag min nya Nokia som jag kunde sitta och surfa med. Det var några veckor sedan vi träffades senast så när hon äntligen kom så hade vi mycket att skvallra om:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...