9 februari 2010

Gräsänka

Ikväll är det Steves biljardkväll med kompisen igen. De ska snart stänga biljardhallen och de försöker därför spela sina två kvällar i veckan. Det innebär att jag har makten över TV och datorn, inte för att det finns mycket att se på TV, såvida man inte vill se "About a boy" med Hugn Grant för 12 gången:-).

Efter jobbet gick jag för min månatliga CACI ansiktsbehandling med elektriska strömmar som ska träna ansiktsmusklerna och göra dem spänstiga. Vet inte om jag har sett någon större förändring om jag ska vara ärlig, men det är ganska skönt och avslappnande att bli omhändertagen. Nästa gång ska jag också få en 20 min massage då hon hela tiden blev avbruten av kunder under behandlingen. Det blir min första massage någonsin, om man inte räknar med pojkvänners tafatta och oengagerade 2-minutersknådande när jag har kommenderat dem:-)

När jag kom hem tog jag en tur med dammsugaren i varje rum för det blev inte av i helgen och det såg för jävligt ut på golvet. Jag plågas inte så mycket av utspridda kläder men jag hatar damm och skitiga (inbillar jag mig iallafall, svårt att säga när det är heltäckande mattor i nästan varje rum) golv. Steve hade plockat undan, diskat och torkat av köksbänkarna.

Efter städningen kokade jag fullkornsspagetti och grönsaker samt stekte de två sista grillkorvarna som jag tog med mig från Finland i julas. En riktig festmåltid med andra ord. Det blev till och med över för lunchlådan imorgon.

God mat och trevlig läsning

3 kommentarer:

  1. rekommenderar ansiktszonterapi som också gör underverk för huden samt hela kroppen. Jag tar det en gång i månaden och folk tycker jag har så spänstig hud. Det är inte pga hudproblem jag tar det utan för att må bra i kropp o själ. Antar att det nog finns i London också...

    SvaraRadera
  2. Det borde jag testa. Huden får stå ut med mycket, speciellt när man bor i en storstad, och man borde ta hand om den bättre än man gör. Jag brukar peela ansiktet och lägga ansiktsmasker någon gång i veckan men det är skönt att gå till en expert då och då.

    SvaraRadera
  3. det heter väl face reflexology eller nåt liknande. Men det skickar signaler via centrala nervsystemet och fungerar lite likadant som zonterapin under fötterna fast man får en spänstig hud på köpet.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...