28 februari 2010

Lördagskväll i Richmond

Ikväll åkte jag, Carola och Annika på middag till vackra Richmond för en kombinerad födelsedags-/avskedsfest eftersom Carola efter fem år i London flyttar tillbaka till Sverige om några dagar:-(. Jag hade bokat bord på Brouge Bistro, en belgisk restaurang som jag hittat på nätet. Jag gillar belgiskt öl och belgisk mat så helt perfekt. Varken Annika eller Carola hade ätit belgisk mat tidigare så jag tänkte att det skulle vara en lite annorlunda upplevelse.

Jag och Carola åkte tillsammans till Richmond och tur var väl det för trots en karta i näven gick vi fel när vi skulle till restaurangen. För det första finns det inte alltid gatuskyltar och det är långt mellan dörrnumreringarna. Vi irrade säkert runt i ca 15 min i ett allt intensivare regn och hade nästan gett upp när vi äntligen hittade restaurangen nere i en källare.

När även Annika, efter lite felnavigering, hittat till restaurangen, beställde vi som fördrinkar var sin planka med 8 shotsglas som vart och ett innehöll olika belgiska ölsorter. Jättebra ide om man inte vet vilken typ av belgiskt öl man gillar.

Till förrätt valde jag laxterrin med bröd. Otroligt gott.

Efter några ölsnapsar såg vi så här glada ut, åtminstone värmde dom:-)
Till förrätt åt vi alla kyckling med en helt underbar kyckling i gräddsås och stoemp som är belgiskt potatismos.
Trio i efterrätter. Jag testade belgiska våfflor med vaniljglass som smakade himmelskt. Jag kommer absolut att besöka restaurangen igen, fantastisk mat och jättebra service.

Tre timmars ätande senare rullade vi till en bar vid Themsen för några drinkar där vi stannade till stängningsdags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...