20 juli 2010

En effektiv kväll.

Ikväll har jag varit effektiviteten själv. Jag började med en 1-timmes snabb promenad direkt efter jobbet. Jag hade först tänkt gå till gymet men eftersom jag inte kände för att svettas i ett 30 graders gym så fick det bli det näst bästa alternativet.

När jag kom hem satte jag igång att göra en sats rågsemlor. Jag köpte rågmjöl för typ ett år sedan på finska kyrkans julbasar så "bäst före"-datumet hade gått ut för x antal månader sedan, men så länge där inte finns mjölbaggar eller annat som inte borde finnas i mjöl tycker jag det inte är så farligt:-).

Medan degen jäste slängde jag in en hög med tvätt i tvättmaskinen och ringde morsan. När jag pratat klart bakade jag ut bullarna, hängde tvätten på tork och har just nu satt in rågsemlorna ugnen. Nu är det bara att vänta på belöningen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...