26 juli 2010

Måndag är tråkdag

Vädret var lika grått och dystert som humöret idag. Tanken på måndagar får mig aldrig på gott humör...såvida det inte är bank holiday eller semester.

På jobbet satt min avdelning utan fungerande e-post under 5 timmar, vi kunde varken skicka eller ta emot e-post. Ingen av de andra avdelningarna hade några problem. När det äntligen började fungera igen fick vi typ 3 duplikat av varje e-post.

Vid 12-tiden hade jag läst alla dagstidningar på nätet minst 4 gånger och beslöt mig för att gå ut och köpa lunch. Knappt hade jag satt foten utanför dörren innan det började regna, och eftersom jag gjort misstaget att lita på väderleksrapporten hade jag naturligtvis inte tagit med mig något paraply till jobbet. Det slutade naturligtvis genast regna när jag kom tillbaka till kontoret och solen strålade från en nästan klarblå himmel.

Iallafall köpte jag en jättegod lunch. En lunchbox med olika hälsosamma sallader, krönt av humous. Den ska jag absolut köpa igen.

Efter jobbet stod ett besök till kiropraktorn på programmet och kotorna blev ännu en gång ryckta i räta linjer. Jag har ännu en brännande känsla nere i korsryggen och kiropraktorn sa att det kanske skulle vara bra om jag tog en röntgenbild för att se exakt var problemet ligger. Det får bli efter semestern.

Till middag gjorde jag och Steve en av våra sällsynta gemensamma middagar...nästan. Jag gjorde min lax hälsosamt i ugnen med pestotäcke medan han stekte sin i stekpanna, i olja. Till laxen kokade vi nypotatis (inte i närheten lika god som hemma hos mina föräldrar) och grönsaker.
Inte dumt alls, och det räcker till en portion i morgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...