29 juli 2010

Världen är liten

Igår mötte jag upp med en jättetrevlig svensk tjej efter jobbet, Linda. Hon hade fått mitt namn av min engelska ex. som hon hade träffat i samband med att hennes dåvarande jobb sökte nya kontorslokaler och min ex. jobbar som "kontorsutrymmesförmedlare"...eller vad det nu heter:-)). Jag och min ex. har inte haft någon kontakt på ca 4 år så det var ju tur och förvånande att han ännu mindes vad jag heter:-).

För en vecka sedan kontaktade Linda mig på Facebook och vi bestämde oss för att träffas på några drinkar igår. Hon har också bott flera år i London och sett liksom jag kompisar som flyttat tillbaka till sina hemländer efter kortare eller längre perioder i England. Det här gör ju också att man får vara lite kreativ om man vill lära känna nya människor, speciellt från ens hemland. Vid sådana här tillfällen är Facebook verkligen ett fantastiskt verktyg, eftersom allt man behöver är ett namn och sen kan man vara nästa 100 % säker på att man hittar personen på Facebook.

Det blev en riktigt trevlig kväll. Redan ett par minuter efter att vi träffats pratade vi på som om vi hade känt varandra i flera år. Allt blir så mycket enklare när man har samma kultur och språk eftersom man befinner sig på samma våglängd redan från början. Vi kommer absolut att träffas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...