7 maj 2021

Första middagen i Soho 2021

Glad fredag på er! Jag har snart jobbat färdigt för den här veckan och om en timme är det utemiddag på restaurangen Hudsons i Putney som gäller.

Jag har inte köpt ett enda sommarplagg ännu sedan butikerna öppnat, känns inte så tilltalande när det är typ 12 grader ute. Dessutom så har jag inte nött upp de jag har och det är ju trots allt bättre för miljön att inte köpa nytt hela tiden.😏

Det blev dock ett par nya coola solglasögon med gräsgröna skalmar i dag från butiken Oliver Bonas. Jag använder solglasögon i ur och skur, nästan😊

I går åkte jag in till centrum för middag med min kompis Cecilia. Jag har inte varit i city under 2021 alls, har inte funnits någon anledning då allt varit stängt. Jag hade lite extra tid innan vi skulle träffas på middagen och så jag strosade på ett ovanligt folktomt Regent Street. Många butiker där har lidit av Covid och nästan hälften av dem hade stängt för gott.😕
Middagen intogs på en fiskrestaurang som heter Randall & Aubin. Som så ofta beställde jag friterad bläckfisk till förrätt. Älskar den rätten😋
Till huvudrätt slog jag på stort och beställde ett fat med olika skaldjur, allt ifrån ostron och krabba till snäckor. Allt serverades kallt och jag skulle kanske ha föredragit att någon av rätterna skulle ha serverats nylagade, som t.ex. musslorna. Det skulle också inte ha suttit helt fel med någon majonnässås att doppa skaldjuren i för det var lite smaklöst. Man fick naturligtvis de nödvändiga tillbehören till ostronen. 
Efter middagen gick vi till en pub i närheten där Cecilia bokat bord. Allt måste bokas nuförtiden om man vill vara säker på att få plats.

Vi slog på stort och beställde en flaska engelskt bubbel som vi drack med vantar.😊
Alla restauranger/pubar som har möjlighet har satt ut stolar och bord utanför.
Det var en väldigt trevlig kväll, kul att kunna träffa kompisar igen och att man så småningom kan återgå till ett normalt liv.
 
När jag var på väg till tunnelbanan i Piccadilly Circus kunde jag inte hålla mig från att fotografera de vackert upplysta byggnaderna på Regent Street. London är allt bra vackert, det kan man inte komma ifrån😊 
Erosstatyn i Piccadilly Circus. Under normala omständigheter är här alltid massor av folk, nu knappt någon.
De brittiska myndigheterna offentliggjorde precis vilka länder som är på deras gröna lista, dvs. de som inte behöver sitta i karantän när de kommer hit. Jag blev ganska förvånad när Finland inte var med, de har ju trots allt fått upp ångan när det kommer till vaccinationer och smittspårning.😠 Om tre veckor kommer situationen att granskas igen. Det enda nordiska landet som fått grönt ljus är Island. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...