9 maj 2021

Hemmamiddag och envis katt

Hallå på er. Snart har helgen svischat förbi. Steve kom precis hem efter att ha träffat en kompis i vanlig ordning och jag har tränat (testade ett mycket svettigt AMRAP-pass (As Many Reps As Possible)), slutfört ett pussel, jobbat undan lite och gått på en promenad i det sköna vädret. Temperaturen orkade äntligen kravla sig upp till 20-gradersstrecket.😎

Busens senaste favoritstället att sova på är för tillfället soffan. Han var INTE glad när jag tog hans plats på soffan och satt länge med ryggen mot mig i protest på soffbordet. När jag slutligen steg upp för att göra mat hoppade han snabbt upp på soffan och återtog sin plats. Han ignorerade mig fullständigt när jag kom in i rummet😁. Jag hade inte hjärta att lyfta undan honom utan fick snällt sätta mig på en annan del av soffan.
I går var det dags för ännu en minicovidmiddag med ett par gamla favoriter på menyn. Vi började med en fat head-pizza med biancosås och olika korvar, lök, chili och paprika.
Och avslutade med en jätteenkel och god chokladpannacotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...