20 maj 2021

På konstutställning

Hej på er! Hoppas allt är bra. I dag var jag första gången till gymmet sedan före jul. Det kändes som vanligt dock, man hade sina rutor som man skulle hålla sig inuti och desinficerade allt man använt efteråt. 

På eftermiddagen tog jag tåget in till centrum för att gå på konstutställning med Banksys konstverk som ägs av privatpersoner. Jag gillar verkligen hans alster. Banksy är pseudonym för en anonym engelsk graffitikonstnär. Ofta är hans verk politiska eller sociala kommentarer som han målar på toaletter, gator, väggar, gatuskyltar och broar.

Jag var uppenbarligen väldigt ivrig på att få gå, för jag försökte komma in redan i går, hade helt rört till datumen. Det blev till att göra ett nytt försök i dag och nu slapp jag in😊. 


Ett av hans mest kända verk, flickan med ballongen.
Have a nice day!
Den här bilden skickade jag till Steve, spelare som bowlar med granater😏
Brittiska parlamentet fullt av apor.
Jag tog bussen hem igen och passerade den här kön av ivriga vaccinmottagare som köade för att få sin dos. Jag tog bussen hem i går också och då var kön lika lång. Myndigheterna har ökat vaccinationstakten ytterligare (om det är möjligt) efter att den indiska varianten började sprida sig. Den verkar sprida sig snabbare, men vad det ser ut så biter existerande vaccin på den.
Kön gick till och med runt hörnet på byggnaden.

Det finns inga stora skaror vaccinmotståndare i det här landet ... och säkert ännu färre sedan vi fick den indiska varianten hit. Ingen vill väl frivilligt riskera att hamna på akuten och flämta efter luft när det finns hjälp att få😑 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...