5 januari 2022

Första dagarna i det nya året

God kväll på er! Hoppas ni har fått en bra start på 2022. Här har vi snabbt återgått till vardagen igen. 

I går hade jag besökstid på sjukhuset för att få 24 timmars EKG- och blodtrycksmätare inpassade. Det blev många sladdar att hålla reda på samt själva dosorna som jag bar i en axelväska. Jag har haft 24-timmarsblodtrycksmätare ett par gånger tidigare och alltid irriterats över att de var så högljudda när de fyllde manschetten, men den här versionen var mycket tystare. Utvecklingen går framåt, även inom det här området😏. I morse åkte jag till sjukhuset igen för att lämna tillbaka apparaterna för avläsning. 

Gårdagens regn var ett minne blott och nu sken solen från en klarblå himmel och jag beslöt mig för att promenera hem med en ljudbok i öronen. Det tog endast 50 minuter och jag njöt av varje minut.😎
När Steve kom hem från jobbet och han tagit igen sig lite tog vi tag i ett projekt som pågått länge, nämligen att hänga upp vårt nya badrumsskåp. Jag beställde skåpet online för säkert 6 månader sedan. Efter att ha mognat i sin kartong i cirka 2-3 månader sa jag till Steve att nu får vi verkligen börja skruva ihop det. Det tog kanske en timme och sedan har det stått ytterligare några månader lutat mot väggen i sovrummet och samlat damm tills jag fick Steve att låna en borrmaskin av sin kollega. Vi rök bara ihop ett par gånger innan monteringen är klar. Varken Steve eller jag gillar DIY alls och vi är på dåligt humör redan innan vi påbörjat uppgiften.😏 

På lördag ska vi besöka en jättestor inredningsbutik. Den tillhör en kedja som har allt och där hittar vi förhoppningsvis en köksinredning som både Steve och jag är nöjda med. Jag är inte så kräsen för det kan absolut inte bli värre än vår inredning som vi har nu. Förhoppningsvis kan vi köpa golvet därifrån också. 

När badrumsskåpet var uppe och allt undanstädat gjorde jag ett överkroppspass framför en träningsvideo på youtube så nu känner jag mig skönt trött i musklerna. Jag ser fram emot att gå och lägga mig i kväll utan en blodtrycksmanschett som klämmer om armen varje timme, ibland flera gånger om den första avläsningen inte var tillräckligt bra.😊

Vad tycker ni om de här juldekorationerna som jag passerar på min normala promenadrunda? Det här är bara halva trädgården för jag täcktes inte stå rakt framför huset och ta bilden.😏 Jag har aldrig gått där på kvällen men jag kan tänka mig att det är en riktig ljusshow.😵

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...