23 januari 2022

Historielektion till fots

Hej, hej. Ganska nyss hemkommen från en eftermiddag i östra London där jag gått på en "London Walk", den här gången med temat "The Unknown East End" (Det okända East End). Under två timmar gick vi upp och ner längs gator medan en guide pekade ut och berättade om intressanta saker. Det var lite kyligt i luften men trots det var vi ett gäng på 18 personer i olika åldrar som slöt upp. Jag har deltagit i säkert 10 promenader som det här företaget arrangerat, från Jack The Ripper till Gatukonst och Hemliga agenter. Ett fantastiskt sätt att lära sig mer om det lite okända London.

Man kan se många intressanta saker bara genom att titta upp.
Efter turen så har jag i princip bara hunnit göra och äta middag och nu har jag slagit mig ner i soffan och här kommer jag att bli sittande resten av kvällen. Ett pass Body Pump på gymmet och 2 timmars knatande upp och nerför gatorna är tillräcklig träning för i dag.😀

I går åt Steve och jag middag på en gammal favorit, italienaren L'Antipasto. Maten var god och riklig och servicen bra, till och med underhållande😊 
Jag åt en vanlig mozzarellasallad med avocado och tomat till förrätt.
Till huvudrätt blev det en sirloinstek med pepparsås, så gott😋. Jag bad om att få den medium men den kom well done. Den var dock så mör att det inte gjorde något.
Vi avslutade kvällen med ett par drinkar på en pub i närheten innan det var dags att ta bussen hem ...
Tur att det bara var ett tekniskt fel på tidtabellskärmen, för en väntetid på över 6 miljoner minuter hade varit lite väl häftigt.😏
Så är det snart dags för en ny arbetsvecka som kommer att bli ordentligt hektisk. Fick i dag frågan om jag kan ta över ett megaprojekt från en annan översättare som blivit ordentligt sjuk😬

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...