26 maj 2022

Jubileumsdrycker och annat gott

Hej på er! Nu är det färdigjobbat för i dag och jag tänkte jag skulle fortsätta och se den svenska Netflix-serien Clark som jag började på i går. Serien grundar sig på bankrånaren Clark Olofssons liv och är ganska humoristisk. Bill Skarsgård spelar Clark. Tips!

Det lär nog inte förbigå någon i UK att det snart är drottning Elisabeths platinumjubileum, och när jag kom hem från Waitrose i dag hade jag både en jubileumsutgåva av det engelska bubblet Nyetimber samt ett gin i begränsad utgåva som gjorts på handplockade växter från Buckingham Palaces trädgård i shoppingkassen.😊

Jag hittade också vit sparris til specialpris som jag testade att koka mjuka i vatten med salt, citronjuice och smör. 
Jag åt dem tillsammans med hollandaisesås, ugnsgillad kyckling med citron och peppar samt en sallad. Det smakade ... sparris😏
I dag såg jag för första gången att min tomatplanta har börjat få tomater, 5 stycken just nu. Jag hade nästan börjat ge upp hoppet för allt jag sett har varit gröna blad. Nu blir det till att vattna med utspädd tomatnäring som jag köpte samtidigt med plantan för att tomaterna ska orka växa. Även chililplantan verkar bära frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...