1 maj 2022

Thailändskt

Glad 1 maj på er! Man firar varken Valborg eller 1 maj här i Storbritannien, men en av månadens två Bank Holiday-helgdagar råkar infalla i morgon. Jag vet inte varför dessa helgdagar hålls (alltid en måndag), men jag tackar inte nej till en ledig dag, även om jag själv ofta arbetar😊.

Gårdagen blev en produktiv dag. Jag började med ett danspass, följt av en timmes shopping tills det var dags för ett Body Pump-pass. Jag brukar inte träna Body Pump på lördagar, men eftersom jag måste sitta och vänta på en leverans glömda köksinredningsdelar i dag, så klämde jag in den på lördag istället. Jag har varit på den här instruktörens pass en gång tidigare men glömt hur hög ljudnivå han har. Efter uppvärmningslåten fick jag snabbt göra ett par öronproppar av en näsduk som jag hade i fickan som jag tryckte tätt in i öronen. Ljudnivån var så hög att det till och med gjorde ont i tandfyllningarna😬.

När jag kom hem igen åt jag frukost, dammsög lägenheten (hur mycket vinterpäls kan en liten katt tappa egentligen?!) och tvättade en maskin smutstvätt. Efter det kunde jag äntligen sätta mig ner. Jag funderade om jag skulle ta en promenad i solen men fastnade framför mitt pussel istället😊

Vi åt middagen på den lokala thailändska restaurangen Toong Tong Thai i Wandsworth. Vi har gått förbi den flera gånger men aldrig reflekterat över ett besök förrän vi passerade den med buss förra veckan. När vi kollade recensioner på nätet såg vi att de i princip fått bästa betyg av alla.

Restaurangen är liten och mysig men vi lyckades få ett bord trots att vi inte bokat.
Jag gillade den smakfulla inredning med till största delen levande växter.
Vi delade på en "mixed starter" ...
... och nötköttssallad som var så chilistark att det brände både länge och väl i munnen😛
Till huvudrätt åt jag friterad havsabborre i röd currysås. Steve valde kyckling i gul currysås. 
Allt smakade jättegott så vi kommer absolut att gå tillbaka snart. Enligt recensioner så sköts restaurangen av en kvinna i köket som gör alla mat och en annan kvinna som sköter om restaurangdelen. I går fick dock hon hjälp av sin dotter 10-årsåldern. Tjejen dukade glatt av och på borden, delade ut menyer och välkomnade gästerna. Så otroligt charmig😊. Steve gav henne lite dricks henne efteråt och hon såg lite överraskad ut.😀
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...