15 maj 2022

Renoveringskaos

Hej på er, hoppas ni har haft en skön helg hittills. Jag började söndagen som vanligt med ett pass Body Pump följt av Sh'bam så nu är jag genomtränad för i dag känner jag💪😉.

Köksrenoveringen har ääääntligen komma igång eftersom alla delar nu har anlänt. Bänkskivorna levererades för andra gången i går av ett par väldigt pratsamma östeuropeer, eller den ena av dem var pratsam och han pratade för två. Han pratade om vädret och ditt och datt medan den andra parkerade lastbilen. Det är sällan östeuropeer är pratsamma på engelska, men den här var verkligen undantaget som bekräftar regeln😊. De försökte leverera skivorna redan för en vecka sedan men fick ta dem tillbaka då de var så långa att de inte gick att få uppför trappan. När vår inredare kom några timmar senare i lördags kunde han såga dem till rätt längd och de blev då mer lätthanterliga.

Så här såg det ut i går när vår inredare kom. Steve och jag hade rivit ut största delen av skåpen under veckan för att påskynda arbetet.

Och så här mysigt har vi det i vardagsrummet. Busen är INTE glad alls över oredan🙀
Han seglade runt som en orolig haj hela dagen i går och slocknade när jag satt och tittade på rösträkningen i Eurovisionen. Jag är jätteglad över att Ukraina vann. Låten var helt ok så de vann verkligen inte bara på grund av att människor sympatiröstade. Den stora överraskningen var dock att Storbritannien blev tvåa. Det är väldigt uppfriskande mot de senaste 10 årens, eller mer, jumboplatser. Låten var förvisso OK, men de har haft bra låtar tidigare och ändå fått noll poäng. Det som ändrats nu och som fått européer att bli mer välvilligt inställda till Storbritannien, tror jag är all hjälp de gett Ukraina, speciellt när det kommer till vapen. De tvekade inte en sekund när ryssarna gick in i landet och var ett av de land som agerade först.

När installatören åkte hem för dagen bjöd jag Steve på middag till den lokala thailändska restaurangen som vi hittade för några veckor sedan. Han var helt slut efter att först gjort ett "arbetsskift" på sitt normala jobb och sedan bistått installatören lika länge. Jag hjälpte mest till genom att bära ut förpackningar och byggavfall.

Maten var lika god som vanligt och jag gillar speciellt deras stora urval av förrätter. Vi delade på fritterad bläckfisk ...
grillad kycklning med jordnötssås och grillat griskött med en chilisås. Det vattnas i munnen bara av att skriva om det😋
Till huvudrätt åt jag en grön curry med kyckling. Steve valde en gul curry.
Så mysigt ställe, Toong Tong Thai

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...