2 augusti 2022

Tillbaka i London

Så är man tillbaka i vardagen igen, i en vecka i alla fall. Både Steve och Busen verkade glada att se mig och Busen hade en lång utläggning, som om han berättade vad han gjort under tiden jag varit borta😍

Här har varit 30 grader i dag. Det har dock inte känts så hett eftersom det varit molnigt största delen av dagen och blåsigt. Jag har varit ute och promenerat båda dagarna och marken är verkligen snustorr eftersom det inte regnat på evigheter.

Så här grönt och fräscht såg det ut i Monäs samma dag som jag åkte ...
... och så här ser det ut under mina promenader i London, allt gräs är brunt och många av träden håller på att tappa sina löv i förtid på grund av torkan. Det blir inte något björnbärsplockande i år för alla kartar och bär har torkat bort.
Jag var lat i kväll och beställde hemkörning av srilankansk mat som jag åt med kolhydratfritt ris. Srilankansk mat är sååå gott, inte alls lika currystark som indisk mat.
Nej, nu ska jag fortsätta att titta på Netflix-serien Stranger Things. Är inne på tredje och sista säsongen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...