6 augusti 2022

Besök på Buckingham Palace

Hej, hej, så är det äntligen helg. Det var minst sagt segt att stiga upp före åtta i morse, men upp kom jag och på dansklassen var jag, följt av Body Pump en timme senare. När jag kom hem blev det dusch och frukost och sedan har jag jobbat lite. 

I torsdags besökte jag representationsrummen på Buckingham Palace där drottningen tar emot olika officiella besökare. På utställningen kunde man också se några av hennes vackra smycken.
Jag kom fram till palatset i god tid eftersom jag var lite osäker på var ingången till utställningen var och naturligtvis gick jag fel. Istället för att gå till vänster om palatset, där ingången sedan fanns, så valde jag höger och fick gå runt heeela palatsområdet och det var ingen kort promenad. Nå, det var dagens träning avklarad.
Nå, när jag äntligen kom till rätt plats fick jag först köa i cirka 20 minuter för att ta ut min biljett och sedan köa lite till innan kl. 16.00-gruppen släptes in. Väl inne fick vi hörlurar och en bandspelare och kunde sedan gå runt i egen takt i de fantastiska rummen. Man fick förståeligt nog inte fotografera inomhus så de följande tre bilderna har jag tagit från Royal Collection Trusts hemsida.

Rummet på den första bilden heter Music Room (Musikrummet). 
Throne Room (Tronrummet) 
White Drawing Room (Vita salongen)
Det fanns också ett rum med vacker konst av bland annat Rubens och Rembrandt.

Vi kom ut på baksidan av palatset där det fanns turistshop och toalett. Man gick sedan genom den privata parken tills man kom till utgången. Jag rekommenderar verkligen ett besök om ni är intresserad av att se lyx och flärd😊. Den här speciella utställningen stänger i början av oktober. 
De senaste dagarna har jag lyxat till det med bondost och rårörda hjortron. Det blev ju ingen stor skörd när vi var ute och plockade, men som tur var hade jag köpt 300 gram färska hjortron på Citymarket. Jag tycker att de var värda de 10 euro som de kostade.😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...