7 augusti 2022

Packat och klart

Så har jag packat klart för ännu en veckas semester. Det första stoppet är Köpenhamn och två dagar senare bär det av till Färöarna. Här i London kommer det att bli över 30 grader nästan varje dag nästa vecka så jag är ganska nöjd att åka iväg till svalare breddgrader😏. Hoppas nu bara att flygresan går utan köer och försening, man vet aldrig nuförtiden, det är den absolut största stressen när man reser nuförtiden😬.

I fredags träffades Angela och jag i stadsdelen Brixton där vi testade en ny restaurang som heter Bottle + Rye och ligger på Brixton Market. Jag tycker om att besöka delar av London som jag vanligtvis inte besöker. 

Vi började med var sin drink. Jag valde en cocktail med tequila, aperol och något annat. Den var god men kunde kanske smaka lite mer. Största delen av glaset består av en stor glaskub så den blir urvattnad ganska snabbt.

Menyn består till största delen av smårätter och jag valde en rökt ål i mos tror jag det var. Jag skulle gärna haft mer ål och mindre mos ...
... och terrin på grishuvud och sylta. Gott och mättande.
Efter maten valde jag bubbel från Dourodalen i Portugal som jag och mina kompisar besökte i maj. Den var riktigt fräsch.
Summa summarum så skulle jag väl säga att servicen var jättebra och maten ok.
Efteråt hann vi med ett par sängfösare på en bar ett stenkast från restaurangen som hette The Whiskey Tumbler. Vi satt utomhus och kollade på folk men när jag gick på toaletten så kunde jag ta en närmare titt på insidan och baren (som är irländsk) var jättemysig. Hit kommer jag gärna igen.
Margarita är aldrig fel.
Det går buss direkt till Brixton från Wandsworth så det är väldigt praktiskt att ta mig hit och tillbaka, inga byten behövs.😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...