14 december 2009

4 dagar kvar

...tills jag åker till Finland, hääärligt. Jag försökte ringa min mobiloperatör idag för att höra var min nya telefon befinner sig, men gav upp när jag efter femtioelva "tryck 1 om du vill tala om dethär, tryck 2 om du vill tala om dethär..." och sedan en uppmaning om att jag skulle skriva in min telefonkod. Jag har ingen aning om vad min kod är, om jag ens har fått nån. Så, på lunchen gick jag istället till operatörens butik och bad att de skulle kolla. Efter att försäljaren suttit 30 minuter i telefon till kundtjänsten/DHL (som skulle leverera telefonen), kunde han meddela att han nu ordnat så att telefonen levereras till deras butik och att jag kan hämta den där. Jag kommer dock att få den tidigast torsdag eller fredag eftersom DHL nu måste ändra i alla sina system för att skicka den till en ny adress. Och jag som inte ens ville ha den levererad hem utan till jobbet men se det gick inte. Snacka om att göra enkla saker svåra.

Steve gav mig sin julklapp idag, han kunde inte hålla sig till torsdag när vi ska på restaurang för "avskedsmiddag" innan jag åker till Finland:-). Efter mycket suckande och stönande från Steve, när jag inte kunde komma upp med något jag ville ha till julen så sa jag att köp en upplevelse istället, boka en helg någonstans för oss. Jag har hintat det flera gånger men det hade gått honom förbi. Så, någon gång under våren, kommer vi att åka en lång helg till Devon och närmare bestämt till det här stället. Steves kompis och hans fru hade varit där i somras och sagt att det var jättevackert. Ska bli jättekul att se något annat än London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...