11 december 2009

Gulligt julkort

Titta vilket sött julkort jag fick av Steve!

I hans familj är det mycket viktigt att ge kort till alla högtider. Ett sånt här kort är aldrig fel att få:-)

Idag har jag varit ledig. Har inte gjort alltför mycket; gått på gym, fått ansiktsbehandling och så måste jag och Steve ställa lägenheten i ordning för ett par visningar mellan 5.30-6.30. Det har uppstått ett litet problem med vår potentiella köpare. Eller, ett problem som måste åtgärdas innan någon alls vill köpa Steves lägenhet tror jag. Steves lägenhet är ett "leasehold" och det är bara 82 år kvar på hans lease, idealet är 100 år (ju färre år desto svårare att sälja som jag förklarat tidigare). Den potentiella köparen har nu sagt att hon inte vill köpa den förren Steve köper fler år, normalt upp till 99 år. Det här kommer ju naturligtvis att leda till mera utgifter, förutom köpet av år; jurister, avgifter, ny värdering av lägenheten. Steve börjar bli aningen uppgiven, genast ett problem är löst kommer ett nytt, och allt kostar pengar. Men, det är grejer som man inte kommer ifrån, det är bara att fortsätta framåt.

Imorgon är det också två visningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...