9 december 2009

Min nya telefon


Här i England är det så bra ställt att man varje år får en ny mobiltelefon gratis när man har kontrakt hos någon av telefonoperatörerna. Det är naturligtvist för att man ska stanna ännu ett år hos dem. Under en vecka hade jag fått både brev och sms av dom om att NU kan jag byta. När jag inte hade nappat på deras erbjudande, främst av lathet, så ringde de helt sonika upp mig igår.
Jag har nästan noll koll på vilka modeller som kommit ut och vilka de erbjuder och brukar bara säga att jag vill ha en Nokia när de frågar. Den här gången drog jag dock till med att jag ville ha en Nokia som har något typ av pekskärm a la Iphone. Jag skulle gärna köpa Iphone men är alltför nationalistisk för att byta:-). Jag antog att de skulle säga att tyvärr så kan de inte erbjuda någon sådan gratistelefon med mitt abonnemang, men istället sa försäljaren att han faktiskt kan erbjuda Nokia 5800 som har pekskärm och andra fantastiska funktioner...eller det tror jag att han sa:-) Om det är den så ser den ut såhär. Den borde levereras idag så då får jag se vad jag beställde, det ska vara lite spänning i livet:-). Kanske jag skulle försöka orka läsa instruktionsboken denna gång så att jag åtminstone kan lära mig att använda 1/3. av alla funktioner. Jag tog också obegränsat internet för 5 pund extra per månad.

2 kommentarer:

  1. Nice! Jag ser fram emot en ny lur när jag återvänder till jobbet. Det blir också en Nokia men inte samma modell..

    Vad kul att Steve fått bud på lägenheten också! Nästa gång vi kommer och hälsar på så bor ni antagligen någon annanstans.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid kul med nya telefoner, om jag bara skulle orka öppna instruktionsboken så att jag kan lära mig använda alla nya funktioner också:-)

    Jo, jag hoppas också att vi bor i ett nytt hus när ni kommer hit nästa gång, bara vi sku få köpt dedär extra åren till vår leasehold så att den potentiella köparen är nöjd.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...