30 april 2010

Dålig restaurang, bra restaurang

Idag gick hela min avdelning på 16 personer på en gemensam lunch för att fira av en kollega som jobbade sista dagen idag. Vi hade bokat bord på en restaurang i London Bridge som bara varit öppen i två veckor och som någon hade hört var bra. Inredningen var snygg och fräsch och maten helt ok....när vi äntligen fick den, men allt annat blev fel. Jag har aldrig upplevt en långsammare service. Trots att vi beställde från en specialmeny med bara 3 alternativ av varje rätt tog det 3 timmar att äta tre rätter. Till det fick vi använda ytterligare 30 min. till att klaga på notan, de hade nämligen gett oss fel vin och som kostade nästan £10 pund/flaska mer än det vi beställt. Först ville de inte kännas vid sitt misstag men tillslut efter mycket tjat gick de med på att dra av 10 % på vinpriset. Dit går ingen av oss igen.

Jag fick inte många timmar på mig att smälta lunchen på grund av snigelservicen innan det var dags för nästa restaurangbesök, denna gång med Steve. Jag hade dock valt lätta rätter till lunch och ingen efterrätt eftersom jag visste vad som komma skulle på Frankies Express:-).
Till förrätt blev det olika italienska skinkor som skurits i lövtunna skivor.
Till huvudrätt valde jag grillat örtkryddat kycklingbröst och Steve valde en grillad biff som var hur mör som helst. Eftersom vi utnyttjade ett erbjudande där man fick 50 % rabatt på all mat så slog vi också till med efterrätt.

Jag valde vaniljpannacotta med jordgubbar och Steve valde cheescake med passionsfruktsås. Jag orkade bara hälften av min efterrätt så Steve fick göra slut på den också. Efter den bastanta middagen valde vi att promenera hem för att låta den sjunka ned. Det hade precis slutat regna så luften var frisk och behaglig.

I morgon blir det tidig uppstigning då vi ska ta tåget till Bicester Village. Hoppas inte alla andra har fått samma ide som oss:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...