10 april 2010

Lördag i Clapham Junction

Idag har det varit en helt underbart solig dag, tämligen varmt också, säkert uppemot 20 grader i solen. Uteserveringarna i Clapham Junction var proppfulla av människor som nöjt av den första riktiga varma dagen i år. Till och med björkarna har hunnit få mössöron under de få dagar som vi har haft av riktig vårvärme.Mitt humör stiger verkligen i takt med temperaturen, för Steve är det snarare tvärtom. Det här var hans reaktion när jag berättade att det kommer att bli kallare imorgon igen:-)

Han blir brun som en pepparkaka jättesnabbt, till skillnad från mig, men när det blir över 25 grader varmt så mår han nästan fysiskt illa, han klarar inte "hettan" alls. Så, när vi är ute och går på sommaren går jag på den soliga sidan av vägen medan han stryker runt i skuggan:-)

Idag var det också Steves första besök hos min kiropraktor. Han var inte alls glad över att gå, speciellt inte eftersom det kostade, och sade att det är sista gången som jag lurar in honom i något sådant här:-). Han är som många män, mycket misstänksamma till metoder som inte har föreskrivits av läkare. När vi kom till Clapham Junction, där kliniken ligger, skildes vi åt och han vandrade iväg till kiropraktorn med trumpen min medan jag gick och kollade i affärer. 1 timme senare var det en mycket gladare pojkvän som mötte mig och han berättade entusiastiskt vad hon hade sagt och hur hon hade tryckt och ryckt så att kotorna knäppt. Han var hur nöjd som helst och sade att han redan kände sig mycket rörligare. Han ska dit på måndag och onsdag igen och sa att han faktiskt ser fram emot det. Envisa män:-) Jag hoppas verkligen att det här skulle vara lösningen på 10 års nästan ständig värk.

2 kommentarer:

  1. där ser man hur en man kan ändras efter lite behandling! min karl har fått vara provkanin när jag studerat till zonterapeut så han är numera van vid och njuter av behandlingarna.

    SvaraRadera
  2. Exakt, att det alltid ska gnällas och protesteras först:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...