14 oktober 2010

Torsdagsfunderingar

Den här veckan har verkligen gått i samma hjulspår som förra veckan med jobb, gym och kiropraktor. Idag var det inget kiropraktorbesök men väl Pilates-träning. Jisses vad vissa rörelser kan vara jobbiga. Jag har inte heller fått till andningstekniken, jag andas alltid tvärtom vad instruktören säger.

På lunchen idag spatserade jag åter över bron till Borough Market. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle köpa en Raclette-portion men beslöt mig för att spara det till någon annan gång eftersom det är ganska mäktigt. Så det blev en mindre mäktig ribeye steak-hamburgare istället:-)

Där någonstans under peppar- och tranbärssåsen finns köttet:-). Jag köpte också med mig ett par gulliga "Cheeskake-paket" som jag och Steve har ätit ikväll. Steve är Cheeskake-fantast så jag var mycket populär:-)
På lördag bär det av till Köpenhamn på 40-årskalas, det lär nog bli livat. Har ännu inte packat en enda pinal men jag har funderat lite på vad jag ska ta med. Ska iallafall försöka lyfta ned kappsäcken från skåpet ikväll. Det gäller ju bara två nätter så man behöver inte så mycket egentligen, festkläder till lördagen och sen jeans, ett par tröjor och bekväma skor för shopping på söndag och måndag.

Talade förresten med morsan på telefon idag och hon berättade att de varit tvungna att avliva Fridolf, familjens katt, eftersom han fick problem med njurarna. Det är dock inte förvånande för han var ju trots allt 17 år. Han var ett riktigt original som gillade att nafsa personer som han gillade i näsan. Snacka om "tough love":-)

3 kommentarer:

  1. Nämen, Lilla Fridolf :( Minns att jag fick det välkomnandet av honom första gången jag såg honom. 17 år är inte illa för en katt inte!

    SvaraRadera
  2. Åh,vad tråkigt..söta lilla katt:,(kommer bli tomt utan honom.

    SvaraRadera
  3. Ja, vår lilla rufsboll är verkligen saknad. Kommer aldrig att glömma när han, under en av min och min kompis grillkvällar i gillestugan för ca ett år sedan, helt sonika kom in i rummet, satte sig framför den öppna spisen och urinerade, mitt framför ögonen på oss. Min kompis kunde inte tro sina ögon, hon hade inte sett maken till ouppfostrad katt:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...