Steve fyller 40 den här månaden och jag kom på den perfekta presenten till honom, biljetter till den kritikerrosade pjäsen War Horse. Han har pratat om att han skulle vilja se den men det har inte kommit lägre än till det (typiskt Steve:-). Biljetterna är inte precis gratis heller om man säger så.
Nå, eftersom han bara fyller 40 en gång i livet så spenderade jag ett par timmar på att hitta bra platser till (inte billiga, såvida man inte vill sitta högst upp bakom någon pelare) vettiga priser. Jag måste ha varit inne på 10 biljettsajter 3 gånger innan jag hittade det bästa alternativet, rad 4 i mitten till samma pris som typ rad K på sidan. Jag valde datum, 15.4, fyllde i mina bankuppgifter och klickade "send". Ca 5 minuter senare när jag skulle skriva in datumet i min telefon såg jag att jag är i Finland då. Fan, satan och hans moster. Jag kollade deras sida med vanliga frågor och svar och såg att de naturligtvis inte tillåter att man får pengarna tillbaka eller ändrar bokningen. Jag slängde iallafall iväg ett email och frågade om de kunde skicka biljetterna till mig per post, eftersom de inte tillåter ombokningar. I bästa fall skulle jag kunna sälja dem på ebay och få pengarna tillbaka.
I morse hade jag fått email från biljettsajten där de skrev att de "as courtesy", som artighet, tillät att jag bokade om min biljett till en extra administrationsavgift på 10 %. Valet var inte svårt så nu är det bokat och klart på ett datum vi BÅDA befinner oss i London. Det irriterar mig något otroligt när sånt här sker, särskilt när det är mycket pengar involverade, och jag inte kan skylla på någon annan än min själv. Noggrannhet är verkligen inte min starka sida.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar