22 februari 2016

Måndag igen

Så är det måndag igen men jag piggar upp mig med att njuta av en stor bukett blodröda (de ser ljusare ut på fotot) tulpaner på vardagsrumsbordet som jag köpte i fredags. Älskar tulpaner och eftersom jag oftast sätter dem i Aalto-vasen så "måste" jag köpa två buketter:-)
Jag köpte också ett nytt nagellack i helgen, som även det är mörkare än på bilden, lite som tulpanerna. Jag har nagellack i regnbågens alla färger och byter efter humör och årstid. Minns när jag var yngre och fegare, då var det bara rosa pärlemorfärgat som gällde, nu är det allt utom den färgen.
Igår skulle min kompis Mert ha kommit över på middag men han tvingades jobba över och fick avboka, det innebar mer mat för mig och Steve:-). Jag gjorde Gordon Ramsays pork belly som vi åt med sparris och blomkålsmos. Busen satt framför mig och snålades. Till efterrätt blev det Pot de creme med citron som är så otroligt fräscht och gott. Enkel att göra dessutom.
På den här bilden ser man bätte hur djuplila tulpanerna är
Idag har jag inte gjort annat än jobbat, förutom en timme på gymet för måndagens sedvanliga Barre-pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...