6 oktober 2016

London Cocktail Week

Igår besökte min kompis Carina och jag London Cocktail Week som hålls varje år lite överallt i London. Den största samlingen pop up-barer finns på Spitafields Market och i Piccadilly Circus. För att komma in på området så måste man köpa ett armband för 10 pund och sedan är alla drinkar 5 pund styck.
Det var väldigt bra stämning (säkert efter ett par cocktails:-) och man pratade med alla.
En av våra favoriter var de cocktails som man gjorde vid Peroni-ståndet. Jag har aldrig druckit en cocktail med öl tidigare men den var faktiskt riktigt gott
Den isländska vodkatillverkaren Reyka hade gjort glass med olika spritsorter men dem testade vi inte. Jag provade däremot en cocktail med vodka, rödbetsjuice och svartpeppar. Den smakade lite annorlunda kan jag säga och det krävdes några klunka innan man vande sig.
Man sålde även cocktails gjorda på japansk whiskey.
De stängde redan kl 21.30, men det kanske var lika bra så att man kom sig hem någon gång, speciellt då det tar ca 50 min. att ta overground-tåget till Clapham Junction och sedan en kort bussresa till Wandsworth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...