1 oktober 2016

Träning, installation och god mat

Sådär, dagens två gympass är avklarade och nu känns det skönt i hela kroppen när den fått jobba lite. Lite senare ska vi åka in till "stan" för middag på en restaurang vi inte provat tidigare. De hade ett förmånlig specialerbjudande så vi tyckte att det skulle ha varit synd att inte utnyttja det:-)

Idag kom min Office-uppgradering på posten. Jag trodde jag skulle få en CD men utvecklingen har uppenbarligen gått framåt sedan jag fick min Office 2003:-). Jag fick en låda men den innehöll bara ett par kort med installationsinstruktioner på spanska och ett kort med registreringskod. Först avinstallerade jag mitt gamla Office-program och sedan gick jag in på en installationswebbsida på nätet. Jag behövde i princip bara ge registreringskoden och välja "Installera" och så sköttes allt av sig själv och alla Office-program fungerade genast. Mirakel;-)
I onsdags gjorde min kompis Cecilia och jag ett besök på den nordiska restaurangen The Harcourt. Den ligger mittemot Svenska kyrkan och var tidigare en renodlad pub. Nu har den blivit förvandlad till en mysig restaurang men de har som tur var sparat den bästa av inredningen, som träpanelerna, golvet osv. Huvudkocken är finländare som har jobbat i flera restauranger med Michelin-stjärna.

Vi började båda med ett par ostron. Tänk att det bara är några månader sedan jag åt ostron för första gången:-)
Till vår "andra" förrätt valde vi båda husets gravade lax. Tänkte som så att om det är en finländare i köket så borde han kunna grava lax så att den smakar salt. Laxen var riktigt god och hade en härligt orangeröd färg.
Till huvudrätt valde jag dock något väldigt engelskt, pork belly. Bellyn var god även om den kunde ha varit ännu en halv timme i ugnen så att skinnet blivit lite krispigare och fettet smält ännu mer.
När vi ätit och betalat gick vi till en pub i närheten för ytterligare några drinkar, bland annat en Aperol spritz som jag tycker är så jättegott ... det lär nog bli några nästa helg får då styr vi kosan till Rom:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...