2 november 2016

Julshoppat och klart och School of Rock

Sådärja, då är min julshopping klar för det här året. Nu kan jag i lugn och ro njuta av månaderna fram till jul och känna lätt skadeglädje när jag ser rödsvettiga och stressade julshoppare rusa runt i affärerna:-). Det borde ju inte komma som någon överraskning för de flesta att julen hålls den 24:e varje år och man har 365 dagar på sig att shoppa.

Efter gym och några timmars jobb tog jag eftermiddagen ledig idag och åkte in till det massiva shoppingcentret Westfield i Shepherds Bush för att shoppa det sista. Jag hittade också lite grejor till mig själv, bland annat två par byxor och en stickad tröja. Jag har inte köpt kläder till mig själv på månader då jag inte känt minsta motivation att shoppa kläder.
När jag shoppat klart några timmar senare satte jag mig på en liten bar och deli på M&S och beställde en charcuterietallrik och ett glas ...
Prosecco. Det var riktigt mysigt att sitta och äta och smutta på bubblet i lugn och ro. Efter den sena lunchen tog jag bussen tillbaka hem och nu försöker jag jobba in dagens projekt.
Igår var det musikaldags igen och förpremiären (den riktiga premiären hålls om två veckor) av School of Rock som baserar sig på filmen med samma namn med Jack Black i huvudrollen.
Musikalen hölls på Londons fulaste teater, New London Theatre, som byggdes på 70-talet, så det var grå omålad betong överallt och salongen gick i brunt. Inget vackert att vila ögonen på medan man väntade på att musikalen skulle börja med andra ord.

Jag satt ganska långt på sidan men såg ändå allt jag behövde och det fanns mycket benutrymme.
Teatern var fylld till sista stolen tror jag.
Musikalen då, var den sevärd? Absolut, jag tyckte den var jättebra! Jag var särskilt imponerad av barnen som spelade i "School of Rock" som deras band kallades, alla spelade live, inget förinspelat. Gitarrkillen spelade solo som värsta hårdrockaren och trummisen var lika bra han. Inte dåligt för 9- och 10-åringar!!! Har ni vägarna förbi London så tycker jag absolut att ni ska se den.
Bild tagen från http://uk.schoolofrockthemusical.com/

Bild tagen från http://uk.schoolofrockthemusical.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...