26 augusti 2017

Bowls-seger, AW och god mat

Härligt med helg igen och eftersom det är "bank holiday" så sträcker den sig till måndag också. Jag sov till kl. 9 eftersom instruktören som har dansklassen på lördagsmorgnar hade tagit bank holiday-ledigt. Normalt brukar Bank Holiday bjuda på regn och rusk men den här gången kan man inte klaga, 24 grader idag, 25 imorgon och 28! på måndag. Tror faktiskt jag ska gå och lägga mig i parken efter mitt Body Attack-pass. Steve åker till sina föräldrar idag och stannar till måndag så det blir Busen och jag i några dagar.

Jag ser fram emot att vara själv med bara mina egna tankar, och Busen, som enda sällskap. Som introvert gillar jag verkligen "självsamhet". Så här förklarar författaren  Linus Jonkman begreppet: Självsamhet är konsten att njuta av sitt eget sällskap. Det är en plattform för dagdrömmar, grubblerier, kreativitet, och analys. Fast främst är självsamhet en känsla som gör att egna stunder blir en njutning och en källa ur vilken vi hämtar de bästa av våra tankar.

I torsdags spelade Steve sin bowl-säsongs näst viktigaste match och vann!!!! Det såg illa ut första halvan av matchen och när han "piggnade till" så låg han under med 13-5 (spelet pågår tills en av spelarna får 21 poäng) och det såg ut som om att de skulle bli förlust, och det trodde säkert motståndaren också. Men helt plötsligt lyckades Steve vända spelet och motståndaren lyckades inte få ett enda poäng efter det medan Steve plockade poäng efter poäng. Så nästa söndag är det finaldag för alla olika turneringar i West Ealing så då kommer vi att vara där. Lär vara mycket folk och skönt stämning på finaldagen.
När vi promenerade från tågstationen i Isleworth till bowls-klubben så hade jag lovat att jag skulle bjuda Steve på middag om han vann så det gjorde jag. På väg mot tågstationen efter matchen stannade vi till på en pub som låg vackert mellan en liten bäck. Det var ännu varmt i luften så vi satte oss utomhus. Mellan oljudet från flygplan som kom in för landning (Isleworth ligger väldigt nära Heathrow, jisses vilket oljud) kunde vi njuta av bäckens porlande.
Jag beställde gädda som lindats in i Proscuitto och som serverades med pak choi och currysås (!?!). Gäddan var perfekt tillagad men currysåsen gjorde att man inte kände någonting av fisken. Helt fel sås!!!
Igår mötte jag upp med Sofia på AW i Wandsworth Common där hon bor. De hade öppnat en ny bar/restaurang där som heter Stillwater cocktail bar and restaurant för ett par månader sedan och naturligtvis måste man stödja lokalt företagande (inte kedjor). En av ägarna är återförsäljare av ett bourbon-märke och därför är de flesta av deras cocktails baserade på borboun. Vädret var helt fantastiskt och vi kunde sitta ute och njuta hela kvällen. Den intensiva biltrafiken fick man ha överseende med:-)
Vi beställde också in smårätter som gick i Lousiana-stil. Uppenbarligen äter de mycket fritterat där för alla rätter som vi fick var fritterade. Inte riktigt den mat jag äter nuförtiden men frityrsmeten var ganska tunn så det var inte så stor kolhydratskada skedd.

Vi beställde in en korg med fisk- och skaldjur (längst bak), grodlår (till höger), scotch egg (ägg inbakat i korvkött (längst fram) samt fritterade bollar med vitt korvkött och blodkorvskött. Mina favoriter var de två sista.
Det var helt ljuvligt att sitta utomhus, prata och äta och dricka gott och helt plötsligt hade det gått fyra timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...