5 augusti 2017

Träning, katter och mat - mina huvudintressen

Pust, tillbaka efter mitt andra gympass och om ett par timmar är det dags för mer träning, men med glimten i ögat, nämligen "ölyoga":-). För det passet måste jag åka till östra London, eller Old Street.

Nu sitter jag och tar igen mig i soffan, duschad och ombytt i nya träningskläder.

Igår spenderade jag kvällen på Steves bowls-klubb i North Sheen eftersom han hade tävling, som han vann efter en spännande match. Samtidigt med tävlingarna som hölls en "begravningsefterfest" i klubblokalen som man kan hyra för olika evenemang. I England verkar begravningar inte vara en alltför ledsam händelse, speciellt inte efter begravningen. Här bjuds det inte på kaffe och smörgåstårta utan småplock och sprit. Jag kunde inte se en enda ledsam min på någon utan det var glad samvaro och många skratt:-) Steve berättade att om det inte skulle finnas tilltång till sprit efter en begravning skulle det bli ramaskrik:-)

Lite dagens Busen då. Vi har lärt oss att om Busen inte syns till och om den mellersta lådan på min byrå är öppen så hittar man med stor sannolik Busen i den nedersta lådan. Den mellersta lådan är enkel att öppna så han brukar dra ut den och kliva ner till nedersta lådan på baksidan:-)
Som motvikt så lägger jag också upp ett par bilder på mina föräldrars gulliga katt Elvis. Han har också några egenheter, den senaste är att han älskar att få "lift" i morsans tvättkorg när hon varit ute och hängt tvätt. När hon går in tillbaks så ligger han och ser nöjd ut i den svängande korgen:-)
Jag har ätit gott den här veckan. Jag brukar köpa ovanligare kött när de reas ut och fryser in dem. Den här veckan har jag tömt frysen på några köttförpackningar för att få rum med björnbären. Först ut var rådjursstek som jag stekte enligt råden på förpackningen. Den blev både mör och saftig. Jag åt burrata (extra gräddig mozzarella) och wokgrönsaker till.
I förrgår gick jag lös på ankbröst. Efter lite googlande så hittade jag ett enkelt recept på hur de ska tillagas. Jag började med att steka dem i en torr stekpanna i några minuter för att försegla köttet och speciellt göra skinnet krispigare. Sedan satte jag köttet i 125 C ugn i ca 20 minuter. Jag avslutade med att steka skinnsidan ännu en gång för att göra det ännu krispigare. Köttet stektes kanske 5 minuter för länge men det blev jättemört och jag kunde till och med äta skinnet. Även den här gången åt jag wokgrönsaker till eftersom de är så enkla att tillaga, bara stek några minuter i smör.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...