20 augusti 2017

Fiske i Wandsworth

Glad söndag på er! Sitter och streamar en film och myser. Ute har det börjat regna så smått. Steve är iväg och spelar en bowls-match. Jag iddes inte åka med för de spelar fyra mot fyra och de matcherna tar 100 år att spela. Innan han åkte iväg hann vi iallafall städa lägenheten och sen har jag jobbat lite och tvättat alla fönster utom ett (måste ju spara lite roligt till senare också). Fönstrena blev otroligt dammiga när de borrade i väggarna och fyllde dem med skum för ett par månader sedan. Nu är de någorlunda rena igen.

Igår spontanträffade jag min kompis Sofia här i Wandsworth efter gymmet. Hon hade beslutat sig för att prova fiskelyckan i Wandle som är en större å som rinner genom Wandsworth och ytterligare ganska många kilometer in i landet. Det lär finnas ganska mycket fisk i ån och vattnet är tämligen rent men det gäller ändå att hitta dem. Vi försökte vid inloppet från Themsen men även om betet verkade bli uppätet så såg vi ingen fisk. Efter en stund gav vi upp och gick till den franska restaurangen L'Affaire för sen lunch och vin i deras stora trädgård istället.
Solen sken och det var jättevarmt och skönt där vi satt.
Jag tog lättfriterade bläckfiskringar till förrätt som vanligt ...
men stekt havsabborre till huvudrätt. Havsabborre smakar som en blandning mellan abborre och sik, den perfekta mixen med andra ord. Sofia valde ankbröst med potatisgratäng som jag också ätit där tidigare, men med ovanjordgrönsaker istället för potatis. Vi satt länge på deras terrass, ända till solen gick ner och det började bli lite kyligt.
När vi lämnade restaurangen tog vi en avstickare till Tesco för att köpa ett paket kaffe till Steve innan vi tog var sin sista drink på puben Spread Eagle i närheten som Steve och jag "upptäckte" för bara några veckor sedan. När vi druckit upp våra drinkar och det var dags att gå hem såg jag att Steve textat mig och frågade om jag gått vilse, han satt uppenbarligen och väntade på sitt kaffepaket. Den som väntar på något gott ... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...