4 juni 2018

En helg av småutflykter

Helloj! Nyss hemkommen från SWEAs bioklubb. Den här gången såg vi "Book Club" (Bokklubben) med bland annat Jane Fonda och andra pantertanter. Hon är över 80 men väldigt smärt och vällyft. Det är kul med filmer där skådespelarna är över 30.

Måndag igen och här kommer en kort summering av helgen.

Lördag kväll beslöt vi oss för att åka ut ur London en bit för middag. Steve och jag tycker om att utforska olika ställen utanför London och det var han som hittade kvällens pub, The Old Plough i byn Cobham, 30 min tågresa från Clapham Junction. När han bokade bord fanns det bara fram till kl. 18.15 och sedan från kl. 21.00, ett tecken på att puben säkert var bra.

Den här puben var bokstavligen den enda puben i byn och "alla var där":-). Den var dock jättemysig och beer garden jättestor, en fördel som pubar har när de ligger utanför städer. Vi satt och njöt en halv timme i trädgården med var sin drink medan vi väntade på att bordet skulle bli ledigt.
Jag beställde naturligtvis en jättegod Aperol Spritz, min favorit på sommaren.
Insidan av puben var lika mysig som utsidan.
En sällsynt bild på Steve😍
Vi delade på en tallrik med olika fisk och skaldjur till förrätt ...
Och sedan fortsatte jag med fisktemat till huvudrätt genom att beställa stekt gädda. Rätten serverades med gnocchi men de gav jag till Steve och beställde kokta grönsaker istället.
Det var verkligen en mysig kväll ute i värmen och solskenet.

På söndag var det också varmt men efter min Body Pump på morgonen tog jag tåget till östra London och det massiva shoppingcentret Bluewater där jag träffade min kompis Jenny. Vi hade inte setts på ett (!) år. ibland flyger verkligen tiden iväg.

Vi strosade runt i affärer några timmar och sedan åt vi mycket sen lunch på en restauang inne i shoppingcentret.

Jag beställde grillad sparris med parmesanost och pocherat ägg till förrätt ...
och Sunday Roast med en stor grillad kyckling till huvudrätt. Det var verkligen gott, speciellt då jag inte ätit sedan frukosten.
Lite efter kl 19 sade vi hej då och lovade varandra att det verkligen inte ska ta 1 år tills nästa gång😊. Jag hade lite otur med transporten på väg tillbaka. När jag kom till busstationen vid shoppingcentret så hade bussen som gick till tågstationen (shoppingcentret ligger en liten bit från tågstationen) precis gått och jag fick vänta i 20 minuter. När jag väl kom fram till tågstationen upprepades allt och jag fick vänta i nästan 30 minuter på följande tåg. Jag hade som tur var tagit mina hörlurar med mig och kunde lyssna på min ljudbok.

Jag kunde också njuta av den vackra utsikten av bron Queen Elizabeth II Bridge i solnedgång