15 juni 2018

Vinprovning

Och så var det då äntligen fredag. Jag hinner ännu jobba i några timmar innan det är dags att ta tåget, eller tågen till den Engelska sydkusten. Jag tänkte också passa på att lägga upp några bilder från gårdagens vinprovning på M Restaurant i Victoria.
Carina hade hittat ett erbjudande för 15 pund/person där det ingick vinsmakning till ett värde av 30 pund/person och ett presentkort på mat för 20 pund/per person. Inte illa. Vi fick ett "kreditkort" som fyllts med 60 pund (30 pund var) och sedan kunde vi välja olika viner från utbudet nedan, allt vi behövde göra var att sticka in kortet i en öppning och trycka på knappen för vinet vi ville smaka. Nu fick man ju inga stora mängder men det var kul att prova på olika viner.
När kortet var tomt gick vi ner till deras restaurang för lite mat. Jag beställde en rumpstek med aoli på svart vitlök och broccoli med någon het sås. Köttet var nog det godaste jag ätit på en lång tid, det var så mört att det formligen smälte i munnen. Jag skulle kunna äta samma rätt flera gånger i veckan utan problem. Måste köpa rumpstek och göra själv snart.
Kom på att jag ju glömt att lägga upp några av mina senste inköp som jag gjorde för några veckor sedan (väldigt viktigt:-). Som jag kanske berättat tidigare så har jag en svaghet för varumärket Biba, och när jag för några veckor sedan gick in på House of Frasier på Oxford Strett upptäckte jag att de hade rea på flera av Bibas produkter, bland annat den här stora väskan i tyg som jag suktat efter en tid men inte velat köpa till full pris. Nu såldes den till nästan halva priset så jag behövde inte tänka. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till ännu men kanske som övernattningsväska.
Jag köpte också den här söta neonrosa "börsen" i läder. Bra att ha när man reser och behöver skilja åt olika valutor.
Jag älskar Bibas logotyp.
Och så avslutar vi med dagens Busen. Genast solen är framme så kommer han rusande, det är viktigt att tanka ljus och värme när tillfälle ges tycker han😻. Nu har jag förresten bokat kattmatare för när Steve och jag åker till Finland, två besök om dagen blir det. Det är inte billigt med två besök men vi tycker att det är viktigt att han får uppmärksamhet fler än en gång om dagen och att han får "jama av sig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...