20 juni 2018

Biobesök och god mat

Glad lillördag på er alla! Jag sitter på soffan och tittar på en gammal serie medan fläkten går. Den producerar ingen kalluft utan sätter bara existerande luft i rörelse men det är tillräckligt. Nästa vecka kommer det att bli rena värmeböljan här ... och veckan efter också som det ser ut.

I måndags var jag och såg en Star Wars-spinoff som handlade om Han Solos liv och hur han träffade sin apkompis. Gillar man Start Wars-filmerna så kommer man att gilla den här. Jag gjorde det.
Man behövde inte precis trängas på bion, vi var tre personer allt som allt, resten var väl ute och njöt av det fina vädret.
Två av veckans måltider har varit hemmagjord hamburgare utan bröd med stekt bacon, halloumi, sallad, gurka, saltgurka, rödlök och massor av majonnäs med paprikapulver. Gott och hälsosamt och det perfekta exemplet på artegen föda. Jag åt en till lunch och så behövde jag inget mer den dagen.
Nu följer två kvällar av bowls. Imorgon ska Steve tävla i par och imorgon börjar singelturneringen som han vann ifjol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...