10 juni 2018

Polo in the Park för andra året

Igår var jag till Polo in the Park igen, den här gången med Carina. Jag gillar verkligen det här tredagarsevenemanget. Atmosfären är fantastisk och tävlingarna spännande (mer om reglerna här). De första regndropparna kom när jag var på väg mot bussen och evenemanget var över så perfekt timing.
Vi började med var sin Gin & Tonic i  var sin solstol.
Evenemanget öppnade kl 12 och det tog inte länge innan området var fullt.
Tävlingarna inleddes med en vänskapsmatch i cykelpolo mellan universiteten Cambridge (ljusturkos) och Oxford (mörkblå). Cambridge och Oxford gillar att tävla mot varandra😊
Jag tror att Oxford vann.
Sedan var det dags för de riktiga tävlingarna. Det hölls 3 tävlingar under dagen med lag från bland annat Dubai, Sydafrika, London, Argentina, Australien och ett land till som jag glömt:-)

Normalt spelar de på en större plan och med en hård boll men nu var bollen ganska mjuk vilket var bra då den flög ut bland åskådarna ett antal gånger.
Det var klädkod så männen måste bära snygga skjortor och blazers och kvinnorna helst klänningar. Det är inget hattvång här som på Ascot. Jag gillar när man får en orsak att klä upp sig lite.
Mit
I mitten av varje match släpps åskådarna ut på planen för att trampa ner jordkokor som flugit upp och man kan ju säga att de inte behöver tvingas😁
England spelar mot favoriterna Argentina som också vann.
Mera trampande:-)
Polo är en sport som spelas främst av den övre klassen (det är ju inte gratis att hålla 4 hästar (man byter häst efter varje 7-minutersperiod)) och naturligtvis säljer man cigarrer istället för cigaretter😊
Efter matchen rider lagen runt hela planen och klappar åskådarnas händer.
De riktiga "banåterställarna"
Här dricker man inte heller billig prosecco utan det är riktig champagne som gäller. Jag och Carina höll oss till rödvin.
Fastighetsmäklarna Chestertons, som också sponsrar evenemanget, bjöd på gratis fotografering och gjorde också en gif med tre foton, en riktig rolig ide😂
Det blir nog till att gå på polo nästa år igen för det är så kul och en fantastisk dag ute, speciellt när vädret är så bra som det varit de sista två gångerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...