12 november 2018

Lata chaufförer

Så fick jag min vuxenkalender till slut men det satt hårt åt.

Jag kunde som sagt följa DHL-bilens framfart och när det stod att jag var nästa på tur så ställde jag mig vid fönstret för att hålla utkik. Det tog inte länge innan jag såg en kille komma in på parkeringen och se sig omkring innan han gick tillbaka till sin bil och hämtade ett paket. Jag såg att det stod Virgin Wines på utsidan (det är bra att var långsynt ibland:-)) och visste att det var mitt. Jag såg när han gick mot vår ytterdörr och väntade på att han skulle ringa på dörrklockan, men ingen ringning kom. Han satte bara helt sonika ner paketet utanför ytterdörren och gick iväg. Jag gick ner för att kolla och jepp, det var mitt paket. När jag kom in med det kollade jag uppdateringen på DHL:s spårningssida och där stod det att paketet var levererat och att någon signerat för det, vilket var en fullständig lögn eftersom jag skulle ha sett det. Och, skulle han haft sån tur att någon kommit ut precis när han stod vid dörren så skulle paketet lämnats på insidan av dörren.

Jag skrev genast en feedback om det till DHL. Jag hade tur att jag jobbade hemifrån och kunde ta in paketet genast, tänk om jag kommit hem vid 19-tiden först, då är det inte så säkert att det skulle ha funnits kvar.
Busen fick en ny leklåda men den är för stor för honom, han föredrar att småträngas i dem. Han gav den ett försök iallafall😊
Förresten så hördes ett par åskknallar idag, följt av en ordentlig regnskur. Minns inte om jag upplevt åska mitt i november tidigare.😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...