25 november 2018

På temaevenemang

God morgon. Här vaknade vi upp till ännu en dag av 50 nyanser av grått. Jag var tvungen att annullera mitt Body Pump-pass i morse då jag fick ordentligt ont i halsen i natt. Det är ok att träna om man har snuva och hosta men man ska undvika det om man har ont i halsen eller feber på grund av inflammation i kroppen som kan skada hjärtat. Det är väl min årliga endagsförkylning som slagit till. Minns inte när jag senast varit ordentligt förkyld ... om jag någonsin varit det, så jag har uppenbarligen exceptionellt bra motståndskraft mot förkylningsvirus.

I går kände jag dock inte av någon förkylning så jag inledde dagen med att dammsuga lägenheten innan jag gick till gymmet för en entimmes Body Attack. När jag kom hem igen hoppade jag i duschen och så gick Steve och jag till vårt lokala kafé för engelsk frukost till mig och jullunch till Steve med kalkon och "all the trimmings". Jag såg inte att de serverade jullunch förrän jag beställt min frukost men jag funderar på att gå dit i veckan igen för lunch. Efteråt var jag så otroligt mätt att jag inte behövde någon middag.
I lördags gick svenska Cecilia, Angela och jag på en medeltida bankett som innehöll 4 rätter, obegränsat med vin eller öl och underhållning.
Man kunde även låna utklädningskläder för att komma i "stämning", något som engelsmän gillar
Vi satt i en vacker källare med välvda tak och all personal var naturligtvis klädda i medeltida kläder
Många av dem både serverade och uppträdde.
Första rätten var en grönsakssoppa som man drack.
Sedan kom rätt två som var en bricka med leverpate, ost, kalkon- och nötkött. Inte dumt alls.
Tredje rätten var saftig kyckling med olika grönsaker. Efterrätten var äppelpaj med grädde.
Under och mellan rätterna underhölls vi av musik, sång och gymnastikuppvisningar.
Huvudrätten bärs in
Kvällen avslutades med ett svärdfäktning. Jag rekommenderar verkligen det här eventet, kanske inte för maten, men för underhållningen och miljön.
Banketten hölls i närheten av Tower of London och det var så fint när vi åkte hem med Towern i förgrunden och The Shard i bakgrunden, gammalt möter nytt.
Jag fortsätter på utklädningstemat med några bilder från en Disney-brunch som jag och Carina var på för några lördagar sedan.
Jag och Carina kände oss väldigt "underklädda" för de flesa hade gått "all in" och klätt ut sig till sina favoritdisneykaraktärer, t.ex. den här killen som klätt ut sig till Tingeling (visst hette hon det, hon i Peter Pan?)
Även den här gången var servitörerna även sångare och det gjorde det riktigt bra.
Den här killen sjöng "Bella Notte"-låten till "Lady och Lufsen" med operaröst, grymt bra!
Det var också mycket allsång och alla verkade kunna texten till alla låtar. Det var också många lekar och tävlingar som Carina och jag tyckte var lite väl tråkiga men som engelsmännen deltog i med liv och lust. Vi hörde nog inte till rätt åldersgrupp heller😄
Steve köpte nya skor i veckan och det innebar att Busen fick en ny låda på köpet. Perfekt storlek och tillräckligt höga sidor.😻

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...