21 november 2018

Kylan är här och årets sista biokväll

Glad lillördag på er. Nu känns det som om vintern har anlänt för det är riktigt kyligt och igår regnade det hela dagen och kvällen.

Jag köpte årets första hyacint för 1,5 vecka sedan och snart slår den ut och förhoppningsvis sprider sin underbara juldoft. Älskar hyacinter-
Idag köpte jag också fler block till vår "torrboll" som visat sig riktigt bra på att suga åt sig fukt i luften, ful men effektiv.
I måndags var det dags för årets sista SWEA-bioklubb, och även det sista biobesöket som svenska Cecilia och jag kommer att arrangera. Vi har arrangerat dem i två år och känner att det är tillräckligt. Vi såg filmen Widows och den var ok, men inte mer.

Efteråt gick vi till en mysig liten tapasrestarang i närheten, Drakes Tabanco. Jag gillade målningarna av runda män och kvinnor på väggen😊
Maten var också god, och vacker. Jag åt havsabborre med grön sås och ugnsbakade palsternackschips. Jag skulle dock inte haft något emot en större portion.
När Steve kom hem från sina föräldrar i måndags hade han med sig vårt julkort från dem. Det finns ett kort för varje familjekonstellation😊
När det blir kallare ute så är det gott med värmande och hetare mat så idag gjorde jag en Chili con carne, utan bönor naturligtvis. Jag åt den med stekt blomkålsris.😋
Och så avslutar jag med ett par bilder på Busen när han tittar på sitt senaste favoritkattklipp på youtube, en vandrande nyckelpiga. Den är det enda som han vill titta på för tillfället och hoppar upp och ner för att fånga den. Tyvärr är klippet bara några minuter långt så jag får ständigt starta om det, men jag vet att klippet slutat när Busen ger ifrån sig ett irriterat "rrrr"😾



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...