25 augusti 2021

En kväll i Barnes och nattdrama

Glad lillördag på er! Steve är på sin bowls-klubb, som de flesta onsdagarna under säsongen. Det är vanligtvis inga "seriösa" tävlingar på klubben den dagen utan man är bara där och tränar och då bryr jag mig inte om att åka med.

Dagen har varit ganska händelselös, jag har jobbat, gått på gym och därefter tagit en timmes promenad i solen. Det är ännu över 20 grader här så det gäller att passa på.

I natt var det dock mer action😏 Jag hade svårt att sova av någon orsak, var helt enkelt inte trött, och låg och vred mig till någon gång efter tre när jag kollade på klockan för sista gången. Efter det måste jag ha somnat till men väcktes plötsligt av att någon hulkade. Det tog inte många sekunder innan jag förstod att det var Busen som spydde, och på Steves täcke i fotändan till all olycka där han vanligtvis ligger. Jag kastade mig upp och knuffade Busen i golvet samtidigt som jag fick världens sendrag i vaden. Jag hade tränat ganska högintensivt under dagen och vaderna var lite spända så det behövdes inte mycket för att senorna skulle protestera.

Det var bara att hämta papper och rengöringsmedel för att sanera det värsta. Steve får nog ändå ta och tvätta både täcke och överdrag för det var mest vätska som Busen spydde upp som sedan trängde ner i tyget. Det är skitkul att ha katt😉

Tidigare under kvällen träffade jag Angela och Anna-Kaarin på puben The Sun Inn i den pitoreska och vackra stadsdelen Barnes. Barnes är väldigt populärt bland välbärgade svenskar, och det finns både en liten butik som säljer svenska livsmedel och en svensk skola här.

Jag har aldrig besökt den här puben tidigare men den var urmysig inomhus. I går kväll satt vi dock utomhus för att dra nytta av den sköna kvällen.

Så här nöjda var vi efter middag och ett par glas vin.
Jag åt en sallad med kyckling och lite annat ditt och datt. Jag gillar sallader som INTE är baserade på sallad, det är bara onödigt fluff.
Livet när det är som bäst enligt Busen; solsken, en papplåda ... och gärna massor av kattgodis😽


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...