31 augusti 2021

Matkoma

Hej på er. Ännu en grå dag men jag kom mig i alla fall till gymmet och sedan gick jag på en promenad. Det var varmt i luften och jag gick inte många tiotals meter innan jag fick ta av mig koftan och bara gå i kortärmat. 

I dag har det inte blivit något storslaget i matväg, stekte vitkål och finländsk grillkorv och blandade i överbliven riven ost. Den rätten skulle kanske inte vinna några kulinariska priser men den mättar bra😊

I går åt vi både gott och mättande tills våra magar stod ut i alla fyra hörn. Vi besökte nämligen den srilankanska restaurangen Apollo Banana Leaf i Tooting. Vi har inte varit där sedan senast förra hösten, innan den senaste nedstängningen.

Inredningen är kanske inte i min smak och för mycket upplyst men maten är fantastisk.
Vi beställde var sin förrätt, huvudrätt och två sidorätter som vi delade på, inget ris. Steve beställde också två tunna bröd. Mängden var inte så stor, egentligen, men i och med att såserna är ganska feta så blir man snabbt mätt och då det är så gott så kan man inte sluta äta. Vi åt och pustade och stånkade om vartannat.😋 

Vi hade tänkt gå en promenad efteråt för att låta maten sjunka ner, men var så mätta att vi inte kom längre än till närmaste busstopp, 10 meter bort. Ett typexempel på "när snålheten bedrar visheten".😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...