22 augusti 2021

Regn, värme och god mat

Hej på er från ett småregnigt men varm London. Så länge det är över 20 grader så har jag inget emot lite regn då och då. Steve är som bäst ute och träffar några kompisar och jag har hunnit träna, gå på promenad med en ljudbok i öronen och så har jag gjort lasagne efter det här receptet. Jag satte kanel i köttfärsen också vilket gjorde den ännu godare. Nu har jag mat för flera dagar framåt. Jag är inte en person som måste äta olika rätter varje dag, utan är det gott kan jag äta samma mat flera dagar efter varandra. Här slängs ingen mat😊
 
Busen känner av det dystra vädret och ligger och latar sig på soffan medan jag kollar filmer på SVT Play, TV4 Play och Netflix ... eller så är det resultatet av anspänningen att få klorna klippta på framtassarna😀 Han är helt OK med det, när vi väl fått fast honom, eftersom vi har klippt klorna sedan han var liten. Steve håller i Busen och trycker fram klorna och jag klipper. Vi klipper aldrig klorna på baktassarna eftersom han ändå inte vässer dem.

I går åt Steve och jag middag på puben The Arab Boy i stadsdelen Putney nära oss. Vi höll nästan på att smälta bort den första 30 minuterna innan vi vande oss eftersom det var noll luftkonditionering i puben. Steve upptäckte en ventilationsöppning var övertäckt av plast, så jag antar att problemet låg där. Det måste ha varit som en bastu där i juli när det var 35 grader😓

Maten här är jättegod, och jag gillar speciellt deras "3 smårätter för 15 pund", som inte är så små rätter. Steve fick hjälpa mig. Jag beställde friterad bläckfisk, friterad halloumi och Scotch egg.  Mycket friterat men knappt någon smet vilket är vad jag gillar, fettet är jag inte rädd för. Deras scotch egg är himmelskt😋. Steve beställde Fish and chips som han var väldigt nöjd med.
Till "efterrätt" valde jag en Aperol Sprits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...