8 augusti 2021

Söndagen och polskt i Balham

Glad söndag på er, hoppas ni har bättre väder där ni är. Här lyser solen varvat med starka vindar och hällregn för andra dagen i rad.

Jag vaknade redan halv 8 i morse av mig själv, det är skönt att vakna tidigt så läng man känn sig utsövd. Steve hade stigit upp redan kl 6 och åkt till jobbet ... så morgonpigg blir jag nog aldrig😊

Jag hann äta frukost i lugn och ro medan Busen tittade på kattvideor innan det var dags att gå till gymmet för ett pass body pump. 

Skönt att man inte behöver sitta i karantän längre när man kommer från Finland, det räcker med en snordyr negativ coronatest i Finland innan man satte sig på planet och ytterligare en test inom 2 dagar från att man landade. Jag använde mig av ett företag som heter BioGrad Diagnostics som finns i Liverpool. Jag beställde testkitet hem till London när jag fortfarande befann mig i Finland och det levererades inom ett par dagar. Jag tog testet dagen efter jag kom hem, postade det i en specialpostlåda med snabbare leveranser och dagen efter fick jag ett mejl med resultatet som var negativt. Det var snabbt jobbat. Man har läst om många testföretag som typ endast finns för att lura folk på pengar så det är lite av en djungel, men det här företaget var mycket seriöst och hade fått väldigt bra recensioner. Testet kostade £58 och det innehöll allt; testkit och färdigt frankerat returkuvert som man dessutom kunde spåra online.

I går kväll åkte Steve och jag till Balham för att äta middag på en polsk restaurang som Steve googlat fram, Wroclove Restaurant.

Vi kom fram till Balham tidigare än planerat så jag föreslog att vi skulle ta ett par fördrinkar på restaurangen Heidi, dit vi var innan jag åkte till Finland. Maten där är jättegod, och Steve älskar ribsen på just det här stället, men nu fick vi som sagt nöja oss med drinkar.😊  Det blev både ett glas champagne ...
... och en English 75
När vi druckit upp gick vi till restaurangen var snygg och fräsch.
Jag hade helt riktat in mig på att beställa beef tartar, eller råbiff, till förrätt (hade kollat in menyn i förväg) så ni kan ju föreställa er besvikelsen när servitören berättade att tartaren var slut, och då var klockan endast 19 på lördag kväll.😫. Jag var så fokuserad på tartaren att jag inte visste vad jag skulle välja för alternativ, men valde tillslut fiskkakor som var helt ok även om jag inte är något fan av friterat.
Till huvudrätt valde jag en gamma favorit, bigos, som bland annat består av surkål, korv, bacon. Jag har gjort den själv några gånger också och gillar rätten. Maten var helt ok men vi inte den bästa polska maten jag ätit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...